12 Apr 2013

Art of Con: Wrong Bird Job


Wrong bird job



Terma: wrong bird job

Encyclopedia of Art of Deception

Wrong bird job: Sebuah con-job yang dilakukan dengan cara melakukan pembunuhan terhadap seseorang yang berada hampir dengan orang yang mahu mendapat perhatian atau mahu mendapat simpati orang ramai daripada kejadian pembunuhan itu. Orang yang mahu mendapat perhatian itu biasanya mengupah pembunuh upahan untuk membunuh sesiapa sahaja yang berada hampir dengannya dan kemudian mencipta persepsi bagi tujuan memaksa pengikutnya dan orang awam percaya bahawa dialah orang yang mahu dibunuh dan bukan orang yang sudah mati dibunuh itu. Ia juga membawa maksud pembunuh itu tersalah orang. Terma ini tercipta daripada perbuatan pemburu yang tersalah menembak burung yang salah. Dalam tafsiran lain, ia pula tidak semestinya melibatkan pembunuhan secara fizikal.

--

Ceraian nota-nota wrong bird job.

Blog ini banyak menulis nota-nota. Melalui ceraian nota-nota ini, ia (secara minima) menggambarkan bagaimana bagaimana bahan Umat Terakhir disusun dalam blog ini. Ia juga (silently) menerangkan apa yang dimaksudkan dengan nota Umat Terakhir.

Bahan kali ini hanya diterjemah ke bahasa Melayu tetapi tidak diproses mengikut format artikel sebagaimana susunan yang seperti anda baca dalam artikel-artikel sebelum ini.

Ia adalah ceraian nota-nota yang dibawa masuk ke MASTER’s CHAMBER pada setiap minggu.

Nota-nota itu pula adalah sebahagian daripada rumusan awal laporan yang tebal berpuluh muka surat bagi setiap item laporan. Bahagian rumusan awal, bukan rumusan akhir.

Artikel siap disusun yang anda baca selama ini hanyalah himpunan rumusan-rumusan. Anda hanya diberi kebenaran untuk membaca rumusan, tidak semua, hanya sebahagian daripada keseluruhan teks rumusan.

-ADMIN-

--

Rumusan: Taktikal


TERDAPAT banyak taktik dalam melakukan sesebuah con. Dalam sesebuah con-job, banyak taktik boleh dijalankan sekaligus. Ada taktik yang mempunyai ciri-ciri penjenayahan mengikut Penal Code (Kanun Keseksaan) tetapi sangat sulit untuk disiasat atau dibuktikan secara forensik kerana terdapat terlalu banyak  elemen yang bertindak menutup pertalian setiap bukti.

Yang kedua, ada juga taktik yang tidak mempunyai ciri-ciri penjenayahan yang dikelaskan dalam Penal Code dan sudah tentu ia sangat sulit untuk disiasat kerana ia tidak mempunyai ciri-ciri jenayah.

Salah satu daripada taktik jenis pertama ialah wrong bird job. Kita menjangkakan con-job yang sangat jijik ini akan dipentaskan kepada tontonan umum sedikit masa lagi oleh the evil hands bagi membantu menaikkan proksi mereka.

Con-artist  yang bekerja untuk the evil hands mempunyai pengetahuan jenayah licik sebagaimana diajar oleh con-artist kultus Illuminatus. Mereka sanggup melakukan apa sahaja demi mencapai matlamat dalam sesebuah con-job.

Lebih mencabar, kerja-kerja jahat mereka adalah sangat halus sehingga gagal dikesan oleh mangsa-mangsa yang lemah pemikiran dan juga mangsa-mangsa yang tidak jujur dalam mencari jawapan.

Mengapa dikatakan wrong bird job akan mengambil tempat dalam pementasan con kali ini? Baiklah, kita akan menyampaikannya dalam bentuk preview ‘con-theatre.’

Nota ADMIN: Preview ini tidak akan menyebut apa-apa nama mana-mana individu. Ia hanya akan menggambarkan plot bagi sesebuah pementasan con-play.]

Ia bukan satu ‘true theory’ yang kedengaran seperti ‘too horrible to be true’ tetapi ia adalah satu ‘crime precaution theory’ dari perspektif con-artist yang melakukan teori expected scene bagi memantau con-job yang dijangka akan dilakukan oleh the bad guys.

Sila rujuk laporan penuh PROFILER. [dalam blog ini, anda hanya diberi kurang daripada sebahagian laporan penuh].


-STALKER-

-----------------------------------

[Bahagian ini disediakan oleh THE PROFILER]

[Nota ADMIN: THE PROFILER ialah individu yang mempunyai kemahiran menyediakan profil anti-persona. Ini adalah sebahagian kecil daripada laporan THE PROFILER.]

[dalam laporan ini terdapat jangkaan terhadap expected scene, kita tidak menuduh atau menfitnah. Ia hanya jangkaan dan disebut ‘dijangka’ sebagaimana dalam rumusan laporan.]

The plot preview: Profile

Watak dan perwatakan (setelah diolah mengikut format maklumat awam Umat Terakhir dan tidak mengaitkan nama mana-mana individu, sekadar memberi label A dan B):

Con A – seorang pemimpin yang berjaya menguasai (steal) pemikiran dan kepercayaan sebilangan besar marks. Membawa persona yang kelihatan berkarisma untuk dijadikan pemimpin. Mempunyai rival (pesaing) dalam meletakkan diri sebagai proksi.

Con B – seorang pemimpin yang juga berjaya menguasai (steal) pemikiran para pengikutnya. Membawa persona seorang pemimpin dalam lingkaran yang sama dengan Con A, tetapi tidak bersetuju dengan cara Con A dalam beberapa perkara. Menjadi rival kepada Con A walaupun kelihatan di mata umum seperti tidak mempunyai masalah.

Dalam situasi semasa sejak akhir 2012 hingga sekarang, A kerap membuat keputusan secara sendiri tanpa merujuk kepada B terlebih dahulu. Sedangkan B mempunyai kuasa atau autoriti yang sah dalam organisasi, tidak sebagaimana A yang dilantik secara tidak sah oleh B dalam organisasi yang sama.

Ia bermakna A mempunyai risiko kerana dia tahu dia tidak ada autoriti yang sah mengikut undang-undang. B juga mempunyai risiko kerana pengaruh A adalah jauh lebih besar daripada B.

Serangan demi serangan pihak-pihak tertentu yang mendedahkan siri-siri video kepada orang awam menjadikan A semakin dihimpit masalah moral. Ia bertentangan dengan prinsip A yang sebelum ini pernah berkata: “Seorang pemimpin bukan sahaja perlu bersih, tetapi perlu kelihatan bersih.”

Bagaimanapun, kredibiliti A dalam lingkaran organisasinya sendiri telah berkurangan disebabkan bukti-bukti video tersebut yang merosakkan imejnya.

Walaupun marks (orang awam) dipertontonkan seolah-olah organisasi itu masih setia bersama A dan tidak mempercayai video-video itu, ia sebenarnya tidak seperti digambarkan, A sudah dilihat sebagai liabiliti di mata orang-orang berautoriti dalam lingkaran organisasi.

Tetapi, A mempunyai orang-orangnya sendiri iaitu orang-orang yang dia percaya dalam organisasi. B juga mempunyai orang-orangnya sendiri dan B melihat A sebagai liabiliti yang akan menyebabkan organisasi mereka kalah teruk dalam proses demokrasi yang akan dijalankan.

Dengan itu, A mempersiapkan plot bagi mencipta kesangsian pengikutnya terhadap ketelusan sistem pilihanraya dengan menggunakan NGO. (sudah pun berlaku).

Melalui plot itu, dijangka akan berlaku ketegangan dan kita tidak menolak kemungkinan berlaku huru-hara akibat pengikut-pengikut A yang tidak percaya dengan sistem pilihanraya sekiranya A kalah atau organisasi A kalah dalam proses pilihanraya.

Ia diterangkan oleh STALKER dalam laporan Quail Drop Job. [rumusannya telah disiarkan].

Dalam masa sama, A berusaha memperkukuh kedudukannya dalam organisasi dengan cara melantik orang-orang kepercayaannya sebagai calon pilihanraya bagi mengekang pengaruh B.

Dijangka (sudah pun berlaku), A akan mengeluarkan kenyataan bahawa B tidak akan diberi peluang bertanding dalam pilihanraya dengan menggunakan pengaruhnya. Kenyataan itu akan mengakibatkan ketegangan antara A dengan B.

Juga dijangka, akan berlaku pertelingkahan di peringkat akar umbi kerana tidak bersetuju dengan calon-calon pilihan A. Ia kerana peringkat akar umbi mahukan calon tempatan dari bahagian masing-masing dan dikenali para pengundi.

Namun, A tetap akan memilih calon-calon pilihannya demi memperkuat kedudukannya dalam organisasi selepas kredibilitinya dalam organisasi semakin berkurangan akibat masalah moral yang melingkarinya. Akibat itu, akan berlaku pertembungan di pihak A dengan akar umbi.

A juga sedia maklum dengan pertelingkahan yang bakal berlaku. Dijangka, wrong bird job akan dilaksanakan bagi mengembalikan kepercayaan akar umbi terhadap A dan sekaligus menamatkan nyawa B. Sila rujuk perincian laporan THE MESSENGER dalam kepilan 284. [laporan ini kita tidak siarkan].

Dalam wrong bird job ini, A dijangka mengatur plot bagi menamatkan nyawa B dan memperlihatkan atau mempertontonkan kepada umum bahawa musuh politiknya mahu membunuh A tetapi tembakan itu tersasar lalu terkena B.

Dengan ketiadaan B, kedudukan A akan lebih selamat walaupun jawatan A dalam organisasi dilantik secara tidak sah iaitu tidak mengikut proses demokrasi dalaman organisasi (pemilihan parti). Secara tidak langsung juga, dijangka, calon-calon pilihan A akan terus dibenarkan bertanding dalam pilihanraya selepas maskot ditamatkan peranan bagi meningkatkan kepercayaan marks terhadap A yang diperlihatkan sebagai pihak teraniaya.

Untuk perincian laporan penuh wrong bird job, sila rujuk kepilan 318. [tidak disiarkan di sini].


-THE PROFILER-



[Nota ADMIN: Bagi jangkaan-jangkaan yang belum berlaku, kita ambil pendekatan tunggu dan lihat, tunggu sehingga buah catur digerakkan.]
---------------------------------------

[sebahagian rumusan]

Laporan SONG BIRD

[kita masih menggunakan label A dan B bagi merujuk individu yang disamarkan]

Mungkin sekali B tahu akan wrong bird job. Mungkin B sudah mula sangsi terhadap A yang diketahui sanggup melakukan apa sahaja. Mungkin sekali B juga sudah mula tidak mempercayai A disebabkan bukti-bukti video yang disebarkan kepada umum beberapa bulan lalu.

Dijangka, B tidak akan mengikuti A dalam siri-siri kempen politik bagi mengelak dimangsakan dalam wrong bird job. Ia kerana wrong bird job adalah job yang hanya dilaksanakan oleh con-artist yang mengambil kertas kerja grand design Illuminatus sebagai panduania yang jijik itu tidak dilaksanakan oleh orang yang baik-baik.

B tidak akan menghalang tindakan A mengumumkan calon-calon pilihannya (A) dan hanya akan berbuat demikian selepas A selesai berbuat demikian bagi meredakan ketegangan di peringkat akar umbi.

Peringkat akar umbi dijangka akan mengalami perbalahan kerana tidak berpuas hati dengan calon-calon pilihan A. Akar umbi yang selama ini bekerja dan berusaha berkempen sepanjang lima tahun berasa disia-siakan oleh keputusan A yang memilih calon yang bukan dari bahagian masing-masing di peringkat akar umbi.

Dijangka, akar umbi pula akan tampil dengan calon-calon mereka sendiri (sebagai memprotes tindakan A) dan dijangka calon-calon itu adalah orang-orang yang berpihak kepada B. Di sini akan berlaku pertembungan tiga penjuru atau lebih iaitu calon organisasi pilihan A, calon organisasi pilihan akar umbi yang bertanding atas tiket bebas bagi menentang calon pilihan A dan juga calon dari pihak lawan.

A dijangka akan berusaha untuk duduk sepentas dengan B, sekurang-kurangnya sekali dalam tempoh sebelum hari mengundi. Jika bukan B yang menjadi mangsa wrong bird, mungkin ada individu lain yang akan dimangsakan. It seems like someone really should die to win the play. Ia tidak semestinya B, pengikut di lokasi ceramah yang tidak tahu apa-apa juga boleh dijadikan mangsa. Perincian ini dijelaskan dalam kepilan 145 [tidak disiarkan].
----------------------------

Laporan STALKER

Melalui perkembangan semasa, orang awam tidak diperlihatkan mengenai masalah yang sedang dihadapi oleh organisasi yang kita maksudkan secara sama-samar ini. Telah berlaku situasi di mana peringkat kepimpinan di sebelah kumpulan itu tidak mempercayai kumpulan kepimpinan yang satu lagi dalam organisasi yang sama seperti suatu masa lalu.

Ia berikutan seorang pemimpin utama yang tidak dipilih secara sah melalui demokrasi dalaman organisasi itu menghadapi isu-isu yang mencalar kredibiliti dan juga moralnya. Seorang pemimpin utama itu tidak dipilih secara sah melalui proses demokrasi dalaman, sebaliknya dia dilantik oleh ahli keluarganya (yang mana ahli keluarga itu pula dipilih secara sah) yang berada dalam organisasi itu.

Ia (isu kedudukan tidak sah) bukanlah isu besar, tetapi akan menjadi satu isu besar apabila rakan politik mereka bertindak mempersoal kedudukan yang tidak sah itu bilamana seorang ketua kerajaan akan dipilih. [ketua kerajaan merujuk kepada perdana menteri, ketua negara merujuk kepada yang dipertuan agong].

Syarat melantik ketua kerajaan sebelum diperkenan ketua negara ialah orang yang mahu dilantik sebagai ketua kerajaan itu perlu mempunyai kedudukan yang sah secara demokrasi dalam organisasinya atau parti politiknya. Atas sebab itu juga ada pihak melaungkan semangat republik bagi melenyapkan kuasa ketua negara.

Dalam kes ini mengikut situasi sebenar kini, pemimpin utama itu tidak melalui proses demokrasi dalaman tetapi sebaliknya dilantik dan kredibiliti itu boleh menjadi senjata kepada rakan-rakan partinya untuk menafikan pelantikan pemimpin utama itu dalam isu pelantikan ketua kerajaan kelak. Maka dengan itu, rakan politiknya dijangka tidak akan melantik pemimpin itu sebagai ketua kerajaan.

Di sebalik permasalahan ini, kita melihat ada konspirasi di kalangan rakan politik mereka. Rakan politik pemimpin itu selama ini menggunakan pengaruh pemimpin itu untuk memujuk orang awam supaya memenangi pilihanraya pada ketika pemimpin itu dihimpit pelbagai isu moral yang bertentangan dengan nilai hidup masyarakat majoriti Islam dalam peta. Menjadi kelemahan ialah kedudukan pemimpin itu sendiri yang boleh dipersoalkan bilamana seorang ketua kerajaan mahu dilantik. Rujuk kepilan 43  untuk penjelasan konspirasi [belum disiarkan].

-STALKER-

-------------------------------

Ada yang melihat laporan-laporan ini berkisar mengenai politik negara yang tidak pernah ditulis dalam blog ini. Selama ini, blog ini tidak pernah mengeluarkan artikel yang mempunyai masalah politik seperti ini kerana blog ini bukanlah blog politik.

Bagaimanapun, orang-orang yang berada di sebalik blog ini sentiasa sedar bahawa konspirasi itu digerakkan dalam pelbagai saluran dan saluran paling berkesan dalam menjayakan konspirasi secara berskala besar terhadap pemikiran orang ramai ialah melalui jalan politik.

Bagaimanapun, mereka tidak meihatnya dari perspektif pengkaji konspirasi (conspiracy theorist), mereka melihatnya dari perspektif seorang con-artist kerana mereka sendiri adalah con-artist yang bekerja dalam pelbagai bidang professional. Mereka akan berkumpul bagi melaksanakan con-job apabila agama mereka diganggu gugat.

Saya sengaja untuk tidak memproses laporan-laporan dalam bentuk raw tersebut supaya anda semua dapat melihat bagaimana mereka ini sangat mengambil berat terhadap masalah politik yang dimainkan secara sangat deseptif terhadap masyarakat.

Selama ini, anda hanya membaca rumusan-rumusan dan semua rumusan itu sememangnya tidak menyebut nama-nama individu atau parti politik dengan jelas kerana ia memang hanya di bahagian rumusan. Malah, anda hanya diberi peluang membaca sebahagian rumusan, mungkin satu muka surat daripada berbelas helaian.

Walaupun hanya satu muka surat daripada berbelas atau berpuluh helai, artikel di blog ini disusun sehingga lebih daripada lima helai kerana ADMIN membuat sedikit penghuraian supaya anda mudah faham. Tanpa penghuraian, anda mungkin sulit untuk memahami.

Pun begitu, anda wajar alert dengan wrong bird job serta perkara-perkara yang terkandung dalam rumusan awal setiap laporan.

Terdapat berpuluh laporan daripada associates. [kami memanggil rakan-rakan kami sebagai associates, ada juga associates yang tidak aktif di blog ini kerana tiada kemahiran menulis]. Banyak lagi laporan berhubung wrong bird job yang tidak dapat disiarkan.

Sekurang-kurangnya anda memahami mengenai apa sebenarnya yang melingkari wrong bird job.

Wrong bird job juga sudah beberapa kali dilakukan seperti insiden membaling batu di lokasi ceramah.

Kita tidak perlu beritahu mengenai bagaimana buah catur akan kita digerakkan. Kita tidak perlu beritahu bila dan di mana akan digerakkan dan siapa yang akan menggerakkan. Tipu daya adalah permainan Illuminatus yang mendukung cita-cita sekularis Zionis, maka saudara mereka jugalah (Yahadut Mizrah Muslim) yang memahami bagaimana pendukung bencana itu memainkan semua tipu daya. 

Harap faham dan tidak perlu disoal mengapa kita tidak perincikan semuanya.

Perhatikanlah setiap kali buah-buah catur itu digerakkan.

Permainan sudah dimulakan. 

Just play your roles, bermainlah dengan jujur.

Bersedialah.


-ADMIN-

[post sebelum ini ada masalah teknikal dan berjaya dipintas. kini disiarkan semula].

.

5 comments:

  1. as salam

    saya baru menonton Tears Of The Sun, diakhir cerita ada tertulis kata2 edmund miller

    "All that is necessary for evil to triumph is for good men to do nothing"

    @

    "Evil Prevails when Good Men Fail To Act"

    saya tak ingat baca dimana, tetapi edmund miller adalah seorang ahli falsafah british (dan juga seorang ahli illuminati..??)

    ReplyDelete
  2. Salam warga UT..

    nanti jgan lupa pergi mengundi sama ya

    ReplyDelete
  3. aku menulis bkn krn namaaaa.....
    tp krn lapar

    ReplyDelete
  4. salam! time ksh warge u.t ats pmbongkran... sy sdh lame mngikuti blog ini. doa sy moge kite sume trlepas dr fitnah dajjal laknatullah! moge ALLAH pnjangkn usie sluruh warge u.t. Salam! -HARDYLAFEA

    ReplyDelete
  5. dalam jarak waktu antara penyiaran artikel ini untuk kali pertama dan penyiaran kali ke-2, saya terbaca 2 blog politik menyatakan wrong bird job bakal dilakukan oleh ahli politik tempatan. saya tak tahu la mereka berdua ini mendapat ilham dari artikel di sini atau bukan. satu daripadanya mengatakan ianya maklumat dalaman. Wallahua'alam.

    bezanya 2 blog politik teresebut dengan artikel ini adalah, penulis2 tidak menamakan kejadian itu dengan terma yang digunakan di UT. saya dapat memahaminya sebagai wrong bird job kerana telah membaca artikel ini terlebih dahulu. mereka juga tidak menamakan watak politik sebagai con A atau con B sebaliknya terus meletakkan nama individu tersebut. mereka juga menjangka mangsa yang bakal terkena adalah bersifat umum sahaja.

    hari ni, pertama kali saya membaca dakwaan dari blog politik tu disebarkan di fb.

    ReplyDelete

PERHATIAN!!!

Pembaca diminta supaya mengguna bahasa yang sopan dan penuh santun dalam ruang komen. Sila guna bahasa bersopan santun walaupun anda tidak bersetuju dengan mana-mana artikel di sini. Sila jadi orang yang matang dalam menyuarakan sesuatu komen terhadap sesuatu perkara. Komen-komen yang menggunakan bahasa kesat akan dibuang walaupun ia bermaklumat atau sarat dengan isi kritis. Bahasa keras dan bahasa kesat adalah dua perkara yang berbeza. Harap maklum.